środa, 9 września 2015

Trochę DIY - czyli papierowa wiklina


Ameryki nie odkryłam, wiem, ale chciałam spróbować. Zazdrość mnie zżera kiedy widzę te piękne kosze wykonane z papierowej wikliny, bo nie dość że ładne to jeszcze ekologiczne!


Do wykonania takich koszy można użyć starych kolorowych lub czarno-białych gazet, można użyć również czystego papieru gazetowego. Zależy jaki masz pomysł :)

Ja wykonałam koszyk na pędzle, których mam mnóstwo i zawsze są w jakiś słoikach, piórnikach, pojemnikach, a tak moje ulubione chociaż będą w jednym miejscu.

Potrzebne są :
- gazety lub papier gazetowy
- patyczki do szaszłyków
- klej w sztyfcie
   - lakier matowy lub błyszczący 
   - pędzel
   - farba akrylowa jeśli chcesz pomalować koszyk






Krok 1 
przygotuj sobie papier - potnij go na paski o szerokości ok 10 cm, następnie zacznij tworzyć rureczki nawijając papier (pod lekkim skosem) na patyczki do szaszłyków, staraj się robić je najcieńsze jak to możliwe, ale tak żeby móc wyciągnąć patyczek po zwinięciu rureczki, końcówkę papieru pokryj klejem, żeby rureczka się nie rozwinęła.
przygotuj jak najwięcej rurek, chociaż zawsze można dorobić w trakcie plecenia kosza, warto mieć spory zapas.

Krok 2
połącz po 2 rureczki ze sobą, żeby były dłuższe ( końcówkę pierwszej rurki pokryj klejem przed włożeniem do drugiej rurki) 

Krok 3
grunt to dobrze zacząć - przygotuj podstawę dla swojego koszyka, ja przygotowałam 4x4, ale można większą lub mniejszą choć nie polecam mniej niż 3x3, rurki przeplataj na przemian "góra-dół" 

 dołącz osobną rurkę złamaną w pół i zaczep o rurkę z brzegu podstawy
 dołączoną rurkę zakręć jak na zdjęciu poniżej
 Krok 4
zaplatanie - zaplatamy "od siebie" czyli plecionkę zawsze mamy u góry, nie przy sobie (naprawdę dużo wygodniej się tak pracuje), rurkę którą krok wcześniej dołączyliśmy zaplatamy o rureczki podstawy, za każdym razem zawijając na przemian. na płasko pleciemy tak długo jak dużą chcemy mieć podstawę koszyka

jeśli kończy nam się rurka należy ja przedłużyć w sposób jaki opisałam w kroku 2


 Krok 5
idziemy do góry - rurki podstawy zaginamy w górę i pleciemy do góry, możemy w tym etapie tworzyć szerokość naszego koszyka w zależności od tego jak będziemy zwężać lub rozszerzać rurki podstawy, pleciemy aż uzyskamy satysfakcjonującą nas wysokość.
 



Krok 6
zakończenie - rurki z podstawy zaginamy zaplatając o następną w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, przycinamy jeśli są za długie
 



Krok 7
gotowy koszyk! teraz możesz po prostu zalakierować swój koszyk dzięki temu stanie się twardszy i trwalszy, lub pomalować go farbami akrylowymi, a później pokryć lakierem




Krok 8 
gotowe!


Ta satysfakcja kiedy zrobisz coś samemu i nawet Ci się to podoba :)

Kreatywnego dnia wszystkim! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz